duminică, 4 noiembrie 2012

Traieste viata ca o poveste



 Aceasta postare vine ca raspuns la concursul Oriflame, o provocare extrem de frumoasa si originala la care mi-a facut placere sa particip.
In perioada copilariei si chiar a adolescentei, m-am transpus adesea in pielea personajelor din cartile pe care le citeam si filmele de animatie preferate. Acum, dupa atatia ani, inca ma relaxeaza un film de animatie bun (preferatele mele sunt cele clasice, mi se pare ca pastreaza un farmec parte), vazut acasa, cu o cana de ceai fierbinte langa. Ma linistesc si imi dau o stare de bine, precum povestile de odinioara.
Povestea mea preferata a fost si ramane Frumoasa si Bestia, un basm fara varsta si, probabil, cel mai reusit film clasic de animatie realizat vreodata.  Imaginile se imbina armonios cu fundalul sonor, animatia fiind un musical, presarat cu melodii adaptate fiecarei secvente. Povestea a aparut in numeroase versiuni, insa cea draga copilariei mele este varianta Fratilor Grimm.
Mi-a placut povestea Bellei, un spirit rebel si neinteles in acea perioada, cu preocupari diferite de ale celorlalte fete de varsta ei si dragoste pentru lectura. Inca o data se confirma teoria ca oamenii marginalizeaza ceea ce nu pot intelege, fiindu-le mai usor sa eticheteze decat sa incerce sa cunoasca, intrucat ea, cum se intampla adesea in viata reala cu oamenii valorosi, este considerata o ciudata si evitata de majoritatea localnicilor. Belle are curajul de a lupta pentru ceea ce crede si de a-si apara tatal inventator, marginalizat ca si ea, de rautatile celor din jur. Si ea se transpune in pielea personajelor din cartile citite si viseaza la o altfel de viata si la un print, pe care, ca o ironie a sortii, chiar il va cunoaste. Este o poveste despre puterea de sacrificiu pentru oamenii dragi si dragostea dincolo de aparente, bazata pe pretuire si respect. Nu in ultimul rand, o poveste cu final fericit, cum cu totii ne dorim sa fie si povestile noastre de viata, care binedispune si intareste speranta ca, undeva, candva, pe fiecare dintre noi ne asteapta propriul colt de fericire, in ciuda greutatilor intampinate pe parcurs. Blestemat cu o infatisare respingatoare pana cand va fi iubit cu adevarat de cineva, printul se transforma, pe masura ce se indragosteste de Belle, intr-o fiinta calda, afectuoasa, extrem de blanda si generoasa in mod neconditionat. Intre el si Belle se infiripa o relatie cu adevarat speciala, dincolo de puterea cuvintelor.
La atmosfera de poveste contribuie, in mare masura, decorul magic al castelului si unicitatea tinutelor. Rafinamentul rochiei din muselina purtate de Belle la cina cu Bestia se asorteaza perfect cu ineditul unui parfum intens, senzual si pretios, precum More by Demi
Care este povestea voastra preferata?
 Follow me on Facebook, Twitter and Bloglovin.

4 comentarii:

  1. Pocahontas, mi=a placut mult povestea!
    bafta la concurs:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie! Dar mi-a placut mai mult Pocahontas 2 si povestea lui, daca l-ai vazut. ;) Multumesc! :*

      Ștergere
  2. Îţi mulţumim pentru înscrierea în concurs! Baftă multă!

    RăspundețiȘtergere