luni, 25 martie 2013

Vacanta perfecta incepe cu un cadou inspirat!


Sambata, dis-de-dimineata, jumatatea lunii decembrie. Suna telefonul. Ma grabesc sa raspund, intrebandu-ma cine ar putea fi la ora asta. Numarul nu-mi spune nimic. „Buna dimineata! Avem un colet pentru dumneavoastra” aud de la capatul celalat. Ies in graba, semnez si ma intorc nerabdatoare in casa, intorcand cutia primita pe toate partile.  Deasupra pachetului frumos ambalat scrie: „Vacanta perfecta”. Deschid frenetic cutia si nu mica imi este surpriza sa descopar inauntrul ei un minunat costum de baie Jolidon, nuanta turcoaz. Superb, culoarea pur si simplu ti se imprima pe retina si te facea sa vizezi. Alaturi, pe un biletel, cu scrisul iubitului meu, mesajul: „Ghici unde plecam maine?”. Costumul de baie era clar un indiciu. Mintea mea deja incepuse sa lucreze. Locuind pe litoral, cu marea la doi pasi, nu visam nici unul la vacante in Bulgaria sau imprejurimi, iar sezonul ne-ar fi obligat sa ne petrecem timpul la piscina, asa ca trebuia sa fie, cu siguranta, ceva exotic. Incercam sa-mi rascolesc memoria si sa-mi amintesc daca a facut vreo aluzie in ultimul timp, dar nici un gest nu parea sa tradeze surpriza. M-a tinut in suspans pana in clipa plecarii, spunandu-mi doar ce ar trebui sa impachetez. In drum spre aeroport mi-a dat, in sfarsit indiciul: cartea „Mananca, Roaga-te, Iubeste”, care mie imi placuse mult si pe care el, la recomandarea mea, o citise. Cum l-au atras descrierile atractiilor turistice, ale obiceiurilor si ale traditiilor din ultima parte, s-a gandit ca cea mai frumoasa surpriza posibila ar fi o vacanta in Bali, ca sa experimentam totul la fata locului. E inutil sa spun ca emotiile si bucuria au fost mari si timpul a trecut cu atat mai greu pana la destinatie.
Bali s-a dovedit a fi un loc minunat, mult peste asteptari, in care timpul parca s-a oprit, iar natura inca intacta te impresoara la tot pasul. Ne-am cazat la un hotel pitoresc, amplasat in jungla, insa cu tot confortul. In drumul nostru zilnic catre plaja, strabateam sate traditionale si culturi de orez parca nesfarsite. Am petrecut o zi pe cunoscuta plaja vulcanica, cu nisip negru. Dupa minute de mers prin caldura, in sfarsit mangaierea brizei racoroase. Fara sezlonguri, algomeratie si muzica rasunand din boxe. Fara seminte, ambalaje aruncate pe jos si skijet-uri care iti tulbura inotul. Doar liniste, multa liniste. Si fericire. Relaxare in hamac, la umbra palmierilor, apa turcoaz- iata explicatia pentru culoarea minunata a costumului de baie, nisip fin si vegetatie de smarald. Misterul pe care-l emana insula este greu de cuprins in cuvinte, pur si simplu te simti incarcat de frumusetea locului. Nu ai nevoie de nimic altceva cu un asemenea peisaj in fata. Am vizitat temple, gradina zoologica, rezervatii de maimute. Ne-am delectat zilnic cu specialitati ale bucatariei indoneziene, peste proaspat  si deserturi din fructe, sub umbrare de bambus, ne-am bucurat de spa si masaje balineze pe plaja, de ploaia calda, de apusurile sangerii, de lucrurile simple, dar atat de frumoase. Am gustat renumita cafea balineza, ne-am umplut sufletul de parfumul locului, ne-am bronzat si ne-am intors cu parul cateva nuante mai deschis decat la plecare. Bali ofera experiente senzoriale unice, obiecte de arta la preturi accesibile, exotism, muzica si dansuri specifice. Am cumparat o rochie diafana din matase de la un targ, o bijuterie unicat, lucrata manual si cateva statuete pentru cei dragi, ramasi acasa. Toate la preturi incredibil de mici. Localnicii sunt mereu zambitori si ospitalieri. A fost placut sa ne putem imbraca lejer, fara rigori si eticheta, incurajati de modestia cuminte a locului.
Am petrecut un Craciun si Revelion minunate, pe plaja, in costumul de baie Jolidon, asortat cu marea si mi-am dorit sa revenim acolo si cu alta ocazie, pentru o alta experienta paradisiaca. Bali este, cu siguranta, un loc pe care nu ai cum sa-l uiti!

 Acest  articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2013.
 Follow me on Facebook, Twitter and Bloglovin.

8 comentarii:

  1. :) De-acum, visez si la Bali...
    Ai pasaje in acest text care chiar mi-au dat liniste si relaxare!:)

    Te pup!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, ma bucur mult ca ti-a placut! Merita cu siguranta vizitat. Te pup!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Me, too, especially if that sea is located in Bali, like the one in the pictures! ;) Kisses!

      Ștergere
  3. Chiar ai fost in paradis? E superb!:*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am facut un exercitiu de imaginatie. Dar trebuie sa ajung acolo macar o data in viata. :)

      Ștergere
  4. Nu pot spune decat: Frumos! pentru tot

    RăspundețiȘtergere