duminică, 19 aprilie 2015

Octavian Patrascu, despre arta, mai profitabila decat bursa

Arta este privita ca o investitie cu nivel minim de risc si nivel maxim de potential profit, nefiind in stransa legatura cu active financiare, precum actiuni sau bonduri.  In plus, nu este un domeniu prohibitiv - a fi bogat nu este o conditie pentru a achizitiona arta, dupa cum sustine Octavian Constantin Patrascu, colectionar de arta.
Arta a devenit un instrument de investitie pe la mijlocul anilor '70, odata cu vanzarea primei opere cu peste un milion de lire sterline. In anii '80 corporatiile au inceput sa aloce fonduri serioase formarii de colectii corporate, iar la finele anilor '90, bancile au inceput sa primeasca garantii in arta, pentru ca in anii 2000, arta sa devina instrument de investitie.
Patrascu Octavian afirma ca numerosi tineri cu functii de middle si top management devin colectionari. Dealer-ii in arta creioneaza portretul colectionarului de arta contemporana ca fiind, in general, o persoana tanara, cu profesie liberala, prima generatie de colectionar, cu deschidere catre piete financiare occidentale, cu oportunitati de a calatori in capitale europene si iubitor de servicii si produse premium. Octavian Constantin Patrascu admite faptul ca in Romania, piata de arta, fie ca vorbim de arta clasica, fie contemporana, este una timida, insa exista potential mare de crestere. In doar un an de zile, Patrascu Octavian si-a diversificat portofoliul de arta contemporana cu artisti precum Radu Cioca, Marilena Pleda Sanc sau Claudiu Ciobanu. Valoarea operelor achizitionate de el a crescut cu peste 12%, in prezent fiind expuse in galerii.
In timp ce pietele de capital se mentin sub un anumit nivel de stres si volatilitate, dupa iesirea din criza globala, preturile de pe piata de arta au avansat, in mod constant, specialistii estimand cresterea, in continuare, a cererii pentru arta, in conditiile in care averile la nivel global sporesc si apar noi cumparatori privati si institutionali. Asher Edelman, dealer de arta si colectionar, cu o cariera impresionanta in spate acumulata pe Wall Street in investment banking, money management si tranzactii cu derivative, sfatuieste deopotriva colectionarii cu un buget de doar 1.500 de dolari si pentru cei cu 15 milioane de dolari sa petreaca doua zile pe saptamana privind arta, pana isi dau seama care este originala si merita sa fie achizitionata.
                                  Follow me on FacebookTwitter and Bloglovin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu