marți, 19 mai 2015

Cand soarele devine nociv

Sunt genul de persoana care nu pleaca la plaja fara o crema cu SPF ridicat sau mediu in geanta. Am constatat pe pielea mea ca un factor de protectie ridicat nu reprezinta o bariera in calea unui bronz frumos, tot ceea ce face este sa te protejeze de efectele nocive ale radiatiilor solare si de arsuri. In plus, prefer sa ma bronzez treptat, la orele permise: evit sa ma prinda ora 11.30 pe plaja si nu revin inainte de ora 16. Se stie ca soarele devine tot mai nociv, lucru reflectat in incidenta exploziva a cancerelor de piele si nu numai. Cum locuiesc la malul marii si fac plaja in fiecare week-end in care vremea si timpul liber mi-o permit, vad adesea pe plaja persoane cu pielea de-a dreptul prajita, care persista in a se expune si, mai grav, a-si expune copiii, la soare la ore nerecomandate. Consider ca un parinte cu adevarat responsabil ar trebui sa ofere o educatie sanatoasa si in privinta igienei solare. Ca in orice alt domeniu, ce e prea mult strica.
Mi s-a intamplat o singura data sa ma expun razelor soarelui dupa ora 12, prin perioada liceului, cand am fost la plaja impreuna cu colegele mele, care au insistat sa ramanem. Am stat la umbra si m-am acoperit cu in prosop la amiaza, dar tot m-am ars. Au urmat cataplasme cu iaurt, un strat de piele moarta, pierduta destul de greu, prin dusuri repetate si un bronz neuniform in zona respectiva. Nu as repeta experienta si nici nu va recomand. Acum folosesc SPF 50, cel putin la primele plaje, dupa care schimb cu SPF 30. Dupa plaja fac un dus racoritor si apelez intotdeauna la o lotiune reparatoare.
Vara aceasta mi-ar placea sa testez noua gama apicosmetica Apidermin Sun, lansata de Complexul Apicol Veceslav Harnaj.  Emulsia pentru plaja cu factor de protectie solara 30 si emulsia reparatoare dupa plaja beneficiaza de efectele pozitive ale substantelor de origine naturala, asigurand atat protectie solara cat si rasfat pentru piele.
                                     Follow me on FacebookTwitter and Bloglovin.

2 comentarii:

  1. Ma bucur sa vad ca mai exista oameni, care sunt constienti de efectele nocive ale soarelui :).te pup!

    http://iuliascorner.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Imi place sa cred ca e un fenomen in crestere :) Te pup si eu!

      Ștergere