luni, 26 septembrie 2016

Maleta neagra, o piesa emblematica


RO:
Cunoscuta in istoria modei drept alternativa eleganta pentru cei care nu agreau imbracamintea formala, un fel de manifest anti-cravata, maleta a devenit un obiect vestimentar emblematic. Este de notorietate maleta neagra, simpla, purtata de Audrey Hepburn in 1957, in filmul “Funny Face”, in care l-a avut alaturi pe Fred Astaire. In ziua de astazi, maleta serveste atat un scop practic, fiind calduroasa, ca piesa singulara sau purtata pe sub rochii, cat si unul decorativ, servind la construirea unui look rafinat, in combinatiile potrivite. Cea purtata de mine este de la Zara si o gasiti aici.
EN:
            Widely known in the fashion industry as tie or formal attire alternatives, turtleneck tops have become iconic items in time. Today they either serve purely practical purposes, being worn alone or underneath dresses or a decorative one, helping to put together refined looks, in the right combinations. The one I am wearing is from Zara and you can find here.
                                        Follow me on FacebookTwitter and Bloglovin

3 comentarii:

  1. Maleta, ce arhaic suna. Imi aduc aminte de bunica. Eu ii spuneam helanca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am fost olimpica la romana, asa ca imi plac provocarile de genul acesta. :) Ia uite aici:
      HELÁNCĂ s. f. Țesătură sintetică supraelastică; obiect confecționat dintr-o astfel de țesătură. – Din fr., it. helanca.(deci poate fi vorba despre orice, inclusiv colanti)
      Maletă, malete, s. n. Obiect de îmbrăcăminte cu mâneci, care acoperă jumătatea de sus a corpului și care se poartă lipit de corp, ca un maiou.
      Sunt definitiile din DEX. Eu zic ca e corect maleta. ;)Si nu e deloc arhaic, e chiar neologism, imprumutat din franceza.

      Ștergere
  2. Hi, hi, prima data cand am citit maleta nu am stiut la ce se refera, uite ca am mai invatat ceva. Iti sta bine in aceasta tinuta.

    RăspundețiȘtergere